6 Dec 2016

SUOMESTA & KOTI-KOTI IKÄVÄSTÄ

Näin Suomen Itsenäisyyspäivän kunniaksi tulee mun muutamat suomalaiset lempi biisit, joita mulla on piilossa itelleni Suomi Spotify listalla. Sieltä voi aina mennä kuuntelemaa artisteja Hectorista– Heikki Kuulaan, koti-ikävän tullessa ja kun innostutaan suomi kavereiden kanssa fiilistelemään Kaija Koota. Kaija Koo Disco tapahtuu lähes aina poikkeuksetta kun ollaan keskenään viinittelemässä.
Mulla iski viikko sitten koti-koti ikävä, kun ostin joululennot Suomeen. Koti-kodilla tarkoitan siis mun vanhempien kotia missä oon asunu Suomessa.  Lietsoin itteäni vielä kuuntelemalla alla olevia biisejä ja joululauluja, joka ei auttanu yhtään asiaa. Pari viikkoa vielä täysiä töitä ja koulua niin pääsee joulunviettoon. En malta oottaa!

nuuksio4_pieniIMG_4264tuuli_pieni
Suomalaisessa musassa on semmoset sanotukset ja taustalla niin hassu suomalainen kulttuuri, että sitä ei voi oikeen selittää kenellekään eri kielellä. Mä oon tosi fiiliksissä siitä, että on näin pienestä maasta kotosin ja meillä on niin erikoinen kieli, ettei se oo liitoksissa melkeinpä mihinkään. Mun opettaja sanoi viime viikolla, että “Mun mielipide suomalaisista on, että ootte te kyllä ihan helvetin fiksuja kaikki ku ymmärrätte ees toisianne” ja työkaveri sanoi “Suomi kuulostaa joltain Lord Of The Rings kieleltä”.

IMG_4278tuuli_pieninuuksio_pieni
Mä rakastan sitä, että pelkästään olemalla suomalainen, se tekee musta heti tosi erikoisen ja kysymyksiä herää monilla samantien kielestä, talvesta ja koulutuksen tasosta. Myöskään Lordi kommenteilta en voi koskaan välttyä tavatessa uusia ihmisiä… Hard rock hallelujah 666/365. Monesti oletetaan suoraan, että mä kuuntelen heviä ja mun luokkalainen kyseli multa monen kuukauden aikana joka viikko aina “Ootko kuullu Slayerin uuden biisin”, “Ootko ollu Tuska festareilla”. Jossain vaiheessa piti kertoa, että ei ehkä ihan mun skene… Hauskat stereotypiat.
Ja nyt sit Slayer fanit, mä käytin ensimmäistä bändiä joka tuli mieleen esimerkkinä vähänkään raskaammasta skenestä... Mitä sitten ikinä lieneekään. Onko tehnyt uusia biisejäkään enää, en osaa sanoa.

Mulla on kavereita hieman ympäri maailmaa ja usein kuultuja juttuja on ollu: onko Suomessa jääkarhua, miks kaikki suomalaiset on alkoholisoituneita, ootko nähnyt Duudsonit livenä, miten te saatte auton päälle talvisin, onks Suomessa punaisia puutaloja jossa on valkoiset ikkunan karmit ja paras, että mun kaveri lisäs lähikuvan mun silmästä Facebookkiin ja siellä ihmeteltiin mistä oon ostanut mun piilolinssit.

Kaikki biisit linkattuna Spotifyyn tai Youtubeen

“Kyynelii katkerii, tuulii haikeita kateellisii kaikesta, luonnostaan vaikeita
Et tuu ymmärtää suomalaista koskaa, kalja kalvaa kansalaist se on kallist roskaa...
Melankolia, melankolia, sinulle suomalainen melankolia”

Mulla on tosi ikävä koti-kotia ♡
Tuuli

2 comments:

  1. awesooome kuvia!
    -kiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vastaan Tuulin postaukseen, mutta kiitos kiki <3 xx - Ida

      Delete

Canon eos 5d mark II,
28-135mm & 50mm 1.4

Nikon 1 j2,
10-30 mm