11 Oct 2016

ZEN SVENGI

Suurena musanörttinä kelasin, että tekisin pienen musa fiilistely sarjan tänne. Ideana on pistää mun sen hetken fiiliksen kuvien ja biisien kautta teille, eli eri tilanteisiin sopivat biisit. Mun viikosta menee aina eräskin tunti tai kaks Spotifyä ja Youtubea selaillessa, etsien uusia biisejä, artisteja sekä lyriikoita lueskellen koittaen tajuta niiden taustaa. Lempimusiikki kategoriaa mulla ei ole koskaan ollu, vähän mikä fiilis sattuu olemaan. Yhdessä hetkessä tykitän Justicea ja The Bloody Beetrootsia, seuraavassa Bon Iver herkistelyä ja kolmannessa tanssahtelen Michael Jacksonin ja Beyoncén tahdissa. Joten kaikkea mahdollista on siis luvassa!

Tällä kertaa musa vinkkeinä mun rauhoittumis kappaleet. Nämä biisit saa mielen pysähtymään hetkeksi paikoilleen, kuuntelemaan vaan sitä ääntä ja laittamaan fiilistellessä silmät kiinni. Biiseissä on yhteistä se, että kaikki yhtä lukuunottamatta on mies laulaja ja suhteellisen samantyylisiä ääneltään... Noh ne saa mut rauhottumaan. Näille biiseille kuvituksena on parit kuvat Atterseelta, Itävallasta. Jos mä kuvailisin ja piirtäisin mun zen sielunmaiseman, niin se ois just tämä Attersee, kaikista kaunein paikka missä oon koskaan käynyt. Hassulla omalla tavalla koen sen paikan tosi omaksi ja turvalliseksi.

Musa tyyliä näille on taas älyttömän vaikea sanoa, tavallaan rauhoittavaa, mutta silti saa jalan tamppaamaan tahdissa. Siispä keksin näille mahdollisimman kuvaavan kategorian: Zen Svengi.
VINK VINK: Kaikki biisit linkattu taaskin Spotifyyn!

attersee2attersee9attersee8

Silmät kiinni, musa soimaan ja anna itelles se sekuntti päivässä jolloin et kelaa yhtään mitään,
Tuuli 

No comments:

Post a Comment

Canon eos 5d mark II,
28-135mm & 50mm 1.4

Nikon 1 j2,
10-30 mm