8 Sep 2016

TORTILLA LASAGNE

Laitetaanpa blogin toinen ruokaohje kehiin. Todella helppo valmistaa ja sekaan voit heittää just ne lempikasvikset, jotka sillä hetkellä maistuvat parhaiten. Valmistusaika n. 45 min.

tortillalasagne_2_pieni
Mitä tarvitset
  • Paprikaa
  • Porkkanaa
  • Ananasta
  • Chiliä
  • Basilikaa
  • Pinaattia
  • Kidneypapuja
  • Punasipulia

tortillalasagne_pieni
Basilikaa ja Chiliä käytän lähes kaikkien ruokien maustamiseen. Lähiruokaa omalta parvekkeelta.

tortillalasagne_4_pieni
tortillalasagne_5_pieni
Täytteeksi
  • Täysjyvä tortillalättyjä
  • Ruokakermaa
  • Tomaattimurskaa
  • Salsaa
  • Suola, pippuri, chilimauste & Sriracha
(viimesin mun täytyy aina googlaa koska en osaa sanoa enkä kirjoittaa sitä koskaan oikein.)

tortillalasagne_7_pieni
tortillalasagne_8_pieni

Asettelin vuoan pohjalle ensin tortillalätyn, ripottelin päälle värikkään määrän kasviksia ja kaadoin päälle seoksen, johon sekoitin täyte -kohdassa mainitut lisukkeet. Toistin saman kolme kertaa ja suljin lasagnen vielä tortillalätyllä. Päälle viskasin jääkaapista löytynyttä juustoraastetta ja srirachaa. Uuni 200 astetta ja paistoaika 20-30 min. Avot!

Mä oon tunnetusti ollut aina vähän peukalo keskellä kämmentä tyyppinen ilmestys keittiössä, tai ainakin oon luullut niin. Jossain vaiheessa tajusin kuitenkin, että kun ei seuraa liian tarkkaan ohjeita (joka on mulle vähän hankalaa) ja ostaa just ne raaka-aineet joista ite tykkää, niin ei voi mennä ainakaan kovin pahasti pieleen. Nykyään mä jopa viihdyn keittiössä ja inspiroidun erilaisista ruoka ohjeista. Niitä ohjeita mä sitten sovellan jääkaapin sisällön ja sen hetken kiireen puitteissa mieluisaks kokonaisuudeks. Hyviä ruokavinkkejä otetaan vastaan!

Ida

1 comment:

  1. Nami ompa hyvännäköstä, pakko kokeilla!

    ReplyDelete

Canon eos 5d mark II,
28-135mm & 50mm 1.4

Nikon 1 j2,
10-30 mm