29 Sep 2016

ONNELLISUUDESTA & IHMIS-PÄÄNSÄRYISTÄ

Tiedättekö semmoisen ihmisen joka muistuttaa päänsärkyä? Olemukseltaan aina vähän v-mäinen ja vänisemässä joka asiasta vaikka ihmisellä itsellään suhteellisen hyvin asiat. Rahaa on, työpaikka ja koulu, suhteet hyvin ja terveys ok. Aina mietityttää, että mikä siinä on, kun täytyy levittää ihmeellistä energiaa ympärilleen oleville ihmisille.

Kirjoittelin aikaisemmin siitä, kuinka oon ollut tosi kriittinen kenen kanssa oon tekemisissä ja ystävä. Mulla oli ihminen elämässä joka aiheutti melkosta hässäkkää ja huonoa mieltä mitä kummallisimmilla tavoilla koko mun kaveriporukalle ja perheelle ilman, että kukaan tajusi miten. Tämän henkilön dumpattua mun elämä on ollut todella paljon parempaa. Aina uusiin ihmisiin tutustuessa mä olen todella tarkka nykyään siitä, kenen kanssa haluan tutustua paremmin ja kenen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Mä koitan itse olla tietenkin paras ihminen mikä voin vain olla muille ja haluan sitä myös vastakaikuna takaisin.
  Porvoo2_pieni
Ihmis-päänsäryllä tarkoitan henkilöä jolla on aina jotain negatiivista sanottavaa. Aina jokin on huonosti, aina jokin on tyhmää ja aina on jotakin kommentoitavaa. Ihmiset ketkä käyttävät quotea “Positive Vibes Only”, tuntevat juurikin tämmöisen ihmisen. Musta toi quote on aina ollut typerin kaikista, mutta nyt olen ymmärtänyt miksi sitä käytetään.

Monet aivan täysin huomaamattaan valittelee ja puhuu asioista todella negatiivisesti. Itse ollessa suhteellisen onnellinen ja positiivinen ihminen, en kestä yhtään turhaa voivottelua kun “pitäisi tehdä asioita ja ompa vaikeaa”. Tehkää, eläkää, lopettakaa se valittaminen. On tärkeää purkaa vaikeita asioita lähimmäisille, tottakai, mutta tyhjänpäiväinen valittaminen pilaa pahimmillaan oman ja myös muiden päivän. Ite pyrin aina miettimään ennen kuin valitan, että onko sille merkitystä millään tavalla muille ja onko mitään pointtia tuoda sitä esille aiheuttaen negatiivisen sävyn keskusteluun. Mielummin jätän sen sanomatta.

Kaipa se on taas yksi asia mikä on monelle vaikea sanoa ääneen, että asiat on hyvin ja on onnellinen. Helpompi on aina valittaa.

Tämä on ihmetyttänyt mua kovasti aina kun suomalaiset valittaa säästä ja talven pimeydestä. Talvi tulee joka vuosi ja jos sun vuodesta yli puolet on vain kesän venailua, mikä pointti on asua pohjoisessa? Euroopassa saa muuttaa vapaasti, että miksi kärsiä sielä pimeässä puolet elämästäsi kun voisi elellä mukavasti etelässä. Mä en ollut tyytyväinen moniinkaan asioihin Suomessa, joten muutin muualle. Sää ei ollut kuitenkaan yksi niistä asioista. Simple as that. Ja tällä hetkellä mä oon todella onnellinen Kööpenhaminassa, ei mitään valitettavaa.
  Porvoo2_3_pieni
Tämä tuli mieleen kun kävi viime viikolla ärsyttävä tapahtumakulku itselle. Menin kello 8 kouluun, joka on mulle aina vaikeaa, 3 tuntia kuunneltiin SAMOJA esitelmiä kahdeksalta ryhmältä ja pyörän kumi viimein hajosi yli puolen vuoden jälkeen. Puolen päivän aikaan olin jo pilannut oman moodini perjantai päivästä kun pyöräilin kahville kolisevalla pyörällä hiki hatussa. Hetken angstailun jälkeen tajusin, että nyt mä olen jo pilaamassa mun kaverin iltapäivää kun valitan mitä typerimmistä asioista. Hyvä latte, pala kakkua, seitsemän kilsan kävely ja Frank Oceanin albumi katkaisi tämän mököttelyn ennen kuin aloin olemaan itse tämä ihmis-päänsärky.

Lauantaina tämän angst-perjantai-hetken jälkeen kävin hakemassa pyörän huollosta, kävin uudessa kahvilassa jonka olin kävellessä spotannut, nautin erinomaisen jäälaten ja jubailin Idalle kuinka hyvä mieli mulle tuli noin pienestä.
  Porvoo2_2_pieni
Tuulin vinkit onnellisuuteen:

Ympäröikää itsenne ihmisillä, ketkä tuovat teille hyvää fiilistä ja inspiroivat teitä.
Ympäröikää itsenne asioilla jotka tekevät teidät onnellisiksi selittelemättä muille minkä takia.
Esimerkiksi: mulla on  snack-eväsrasiana koulussa lasinen purkki, mistä pari luokkalaista otti Snapchattiä naureskellen ja mun avaimenperä on aivan naurettava diskoviuhka. Ne tekee mun päivästä paremman jostain syystä.
Ostakaa se kalliimpi kahvi, jos se tekee teidän päivästä paremman.
Pysähtykää itsekseen joskus kelailemaan ja katselemaan kaunista päivää.
Hymyilkää tuntemattomille ja sanokaa hyvää viikonloppua kassalla.
Ja dumpatkaa ne ihmis-päänsäryt teidän elämästä.

Johan mulla on tänään asiaa... Kommentoikaahan ihmeessä omia fiiliksiä kuinka tehdä itelleen parempi päivä. Elämä on liian hyvää tekemällä itselle ja muille huonoa fiilistä pienillä asioilla.

Tuuli

10 comments:

  1. niin stubamainen eka kokiksenavaus kuva <3 :D hyvin kirjotettu

    ReplyDelete
  2. Toi on niin totta! Throw kindness around like confetti ja happiness - sprinkle that shit everywhere ja sitä rataa <3

    ReplyDelete
  3. Puhutko tos tokas kappalees Jennasta tai Matildasta? niit tytöstä jotka kuulu viel Happy up wheren kultavuosina teidän kaveriporukkaan mut ei enää?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suoranaisesti en rupee ketään nimeämään, sanotaan että tiet erkaantunut monien lapsuuden kavereiden kanssa kun on vähän kasvettu. Hyvä molemmin päin :) ärsyttävästi sanottuna: ne tietää ketkä tietää

      Delete
  4. Tosi hyvä kirjotus ja allekirjotan kyllä ihan joka kohdan! Mä jotenkin uskon, että jos ite jaksaa olla kiva ja levittää hyvää mieltä (esim.vaikka olemalla sille kaupan kassalle reipas ja ystävällinen ja avaamalla jollekin mummukalle oven kirjastoon) niin hyvä seuraa kyllä hyvää. Ja jos jonkun tyypin kanssa hengaaminen ei oo kivaa, ni sit sen kanssa ei enää hengata ja piste. Yks, mistä tulee kans hyvä fiilis on pitkä suihku illalla lempparisuihkugeeliä nuuhkien. Pieniä juttuja mut just ne on niitä mitkä tekee tästä elämästä elämisen arvosta<3

    Etenkin se saa mut näkemään punaista, jos ihmiset valittaa asioista, joille ei nyt vaan yksinkertaisesti voi mitään (shit happens ja niin edelleen) - ei ne ainakaan valittamalla parane :-D Mahtia viikonloppua siulle! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nimenomaan!! Mä uskon täysin, että se mitä antaa saa myös takaisin. Ja täällä myös toinen suihkugeeli imppailia haha :D Hyvät viikonloput sinne myös!

      Delete
  5. Aah vittu aamen, täyttä asiatekstiä. Mulla on vasta tän vuoden aikana tääkin asia vasta opittu ihan kantapään kautta. Huh onneksi nyt oon niin vanha ja viisas enkä enää pieni vittuileva mökömökö paska. Anyways oli pakko kertoa että hyvä postaus ja oon niin kikseissä siitä että ootte alkanu postaa taas!! Lemppariblogi ehottomasti!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, monilla jääkö sit vähän teineily moodi päälle että tarttee negistellä haha. Kiva kuulla!! :)

      Delete

Canon eos 5d mark II,
28-135mm & 50mm 1.4

Nikon 1 j2,
10-30 mm